Wat gebeurt er met een enveloppe die niet dicht is gelikt?

Maakt post. Nl die dan zelf dicht? Moet dan een eventueel datalek gemeld worden?

2 weken geleden
jc54
2 weken geleden
Post.nl maakt die niet dicht, maar bezorgt die net als gesloten enveloppen.
Amadea
2 weken geleden
De meeste enveloppen hoeven niet meer "gelikt" te worden, maar hebben een zelfklevende rand. Je trekt alleen even het beschermstrookje eraf.
tinus1969
2 weken geleden
Zo’n envelop wordt vziw gewoon bezorgd, zonder dat er iets speciaals mee gebeurd. Wat bedoel je met datalek?
Pieterke
2 weken geleden
Zo'n envelop wordt gewoon bezorgd en de meeste enveloppen hebben een plakrandje waar je het beschermstrookje vanaf moet halen. Alleen als de envelop bijv. zwaar beschadigd uit de machine komt dan plakken ze er wel plakband op.
Inekez1
2 weken geleden
Als een envelop beschadigd uit de sorteermachine komt (en er mogelijk een deel van de inhoud is verdwenen of beschadigd) dan gaat het geheel in een sealbag met sticker waarop staat dat het poststuk helaas is beschadigd.
Inekez1
2 weken geleden
Er zijn ook nog steeds enveloppen met gomrand. Die kun je in plaats van dichtplakken ook gewoon dichtvouwen, wat vooral bij het versturen van kaarten in envelop heel gewoon is. Als een envelop niet is dichtgeplakt en ook niet is dichtgevouwen (de losse flap in de envelop in plaats van erbuiten) dan is de kans groot dat die kapot gaat in de sorteermachine. Als je geluk hebt blijven de restanten van envelop en inhoud dan nog genoeg bij elkaar om samen in een sealbag te belanden. Het komt ook voor dat envelop en inhoud niet meer bij elkaar te vinden zijn. Als er dan nog wel een leesbaar (retour)adres op de envelop staat, wordt de lege kapotte envelop in sealbag bezorgd.

Geef als eerste antwoord